Thursday, November 5, 2015

De nieuwste ontwikkelingen uit schoolslag kanaalestafetteland


Wegens planningsissues bij de kapitein van de begeleidingsboot zijn we verplaatst van half juli 2016 naar eind juni 2016. Praktisch gezien betekent dit dat we in worst case rekening moeten houden met een watertemperatuur van 12 graden.
Dit betekent zoals altijd de zaken her-evalueren en een nieuw plan van aanpak maken. Voor mijzelf betekent dit dat ik niet langer bij de Zijl zal trainen, maar dat ik op eigen gelegenheid ‘s ochtends in het Sloterparkbad train, bij openwater swimming club in het koude bad lig, wat crosstraining doe met de triatleten van de dolfijn en op licentie via GSA wedstrijden zwem. In het hoe en waarom van deze oplossing zijn jullie vast niet geïnteresseerd. Er waren wat katalyserende factoren, maar het zoeken naar een andere trainingsoplossing zal al een tijdje in de planning.
Deze nieuwe trainingsaanpak betekent boven alles dat ik mij meer kan richten op schoolslag doordat ik verantwoordelijk ben voor mij eigen trainingsinhoud. Of dit werkt of dat het alleen maar leidt tot een hoop drijven in het zwembad zonder dat er echt getraind wordt moet op termijn maar blijken.
Hoe gaat het eigenlijk met het bij elkaar krijgen van een schoolslagteam voor een kanaalestafette? Om eerlijk te zijn: niet briljant. Nadat we al heel snel met z’n drieën waren viel het een beetje stil qua aanmeldingen. Er waren wel geïnteresseerden maar die haakten om allerlei redenen toch af. Inmiddels heb ik nog meer geïnteresseerden gevonden en hoop ik dat het tot nog 1 feitelijke aanmelding komt. Ik zou zelf bereid zijn om een 2 of 3 persoons estafette te doen. Helaas denken niet alle teamleden daar het zelfde over, dus als ik het team niet bij elkaar krijg dan is mijn enige alternatief een solo bij 12 graden in schoolslag....... ik geloof dat ik wel eens makkelijkere dingen heb geprobeerd.
Er moeten toch meer schoolslagzwemmers zijn die bij 12 graden kunnen zwemmen?

No comments:

Post a Comment