Thursday, September 24, 2015

schoolslagzwemmers gezocht

Met de ene uitdaging nog maar net achter de rug ben ik al weer bezig met de volgende. Toen ik te veel pijn in mijn schouder had om nog heel veel borstcrawl te kunnen zwemmen, heb ik de rest van het open water seizoen doorgebracht met schoolslag. En dat ging best aardig. In het eindklassement was ik tweede in mijn leeftijdscategorie op de km schoolslag.
Als ik schoolslag zwem heb ik eigenlijk vrij weinig pijn, niet in mijn schouder en nergens anders. Het kost mij alleen wel veel meer energie dan borstcrawl. Energietechnisch staat een km schoolslag ongeveer gelijk aan 10 km borstcrawl. Al snel kwam het idee bij mij boven om het kanaal dan maar in schoolslag te zwemmen. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het moet echter wel gaan. Als 1 km schoolslag energietechnisch gelijk staat aan 10 km borstcrawl dan moet ik dus energie hebben om 35 km schoolslag = 350 km borstcrawl te kunnen zwemmen. Dan zou ik net zo goed gelijk door kunnen zwemmen naar Nederland in plaats van bij Frankrijk te finishen.
In mijn eentje haal ik het dus op dit moment niet. Gelukkig biedt een estafette uitkomst. Met een team van 6 zwemmers zouden we kunnen rouleren en ieder steeds een uur kunnen zwemmen. Op die manier ben je met 3 of 4 keer zwemmen klaar. Voor mij is dat een volledig haalbare en totaal behapbare afstand schoolslag. En dus begon de zoektocht naar mede-schoolslagzwemmers die dit project met mij aandurven.
Mocht je geïnteresseerd zijn, laat dan hier even een berichtje achter of stuur mij een mailtje op marye.dirkx@gmail.com dan stuur ik je wat meer informatie.

Ik zal de voortgang met betrekking tot de schoolslagestafette hier proberen te documenteren, dus als je alleen maar geïnteresseerd bent in dit idiote project en totaal niet de behoefte hebt om zelf in zee te gaan liggen schoolslaggen dan ben je hier aan het juiste adres.

No comments:

Post a Comment